AZ ALTERNATÍV ISKOLÁK ELŐNYEI
2016. november 09. írta: KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS ISKOLÁJA

AZ ALTERNATÍV ISKOLÁK ELŐNYEI

Reflektorfényben a Konstruktív Életvezetés Iskolája

Néhány szó az alternatív iskolákról 

Fenntartók

Az alternatív iskolák fenntartói nagyrészt alapítványok, kisebb részben egyházak, de előfordulhat, hogy maguk a szülők vagy pedagógusok a fenntartók, ellentétben a hagyományos intézményekkel melyek önkormányzati fenntartás alatt állnak.

Tények és tévhitek

Csak egy szűk, elit, réteg számára elérhető….

Alternatív iskolák terén igencsak széles a paletta, vannak drágább és megfizethető intézmények is, de legtöbbjük fontosnak tartja azoknak a diákoknak a támogatását, akik tanulni szeretnének, azonban nem rendelkeznek kitömött pénztárcával. -  Ezek a támogatási formák lehetnek egyénileg összeállított fizetési konstrukciók, ösztöndíjak, vagy pályázatok.

Alternatív iskolákból esélytelen a továbbtanulás…

Miért is lenne esélytelen? Az alternatív iskolák párhuzamosan haladnak a hagyományos iskolák tanmentével, csak más vonalat, irányzatot képviselve. Az iskola végére a diákok ugyan azon a tudás szinten lesznek, mint hagyományos iskolákban tanuló társaik.  Másrészről, aki tovább szeretne tanulni, és tesz is érte, annak sikerülni is fog.

Alternatív iskolák Magyarországon

 

A rendszerváltás utáni években hazánkban elképesztő ütemben kezdett növekedni az alternatív pedagógiai módszereket alkalmazó intézmények száma, melyek középpontjában egységesen a gyermekközpontúság áll.

Jelentős különbség érezhető viszont a Nyugati oktatási rendszerekhez képest. Hazánkban jelenleg is alacsony az alternatív pedagógiai módszer elfogadottsága, ebből következően finanszírozás téren nehezebb helyzetben vannak, mint hagyományos társaik. Működésükhöz önkormányzati támogatás hiányában, saját forrásaikra, a szülők által befizetett tandíjra illetve támogatók hozzájárulásaira van szükség.

Vannak alternatív iskolák melyek tehetséggondozás céljából létesültek, vagy épp a hátrányos helyzetű gyerekek segítése a cél. Az alternatív intézmények sajátos vagy valamely, már meglévő reformpedagógiai irányzatot képviselnek.

Miben másak az Alternatív iskolák hagyományos társaiknál?

mkrf8ta_masolata.jpg

 

Tárgyi, emberi feltételek

Az alternatív iskolák tárgyi feltételei a sokoldalú oktatási tevékenységet támogatják a sportolási lehetőségektől a művészeti tevékenységet támogató eszközökig.  – Mind ezt olyan környezetben, ahol a gyerekek tanulás közben is jól érezhetik magukat.

Az alternatív iskolákban tanító képzett, gyermekközpontú pedagógusok folyamatosan készülnek az óráikra. Minden napos feladatuk közé tartozik az eszközök, feladatok elkészítése, különböző forrásokból való felkutatása mivel állandóan differenciálnak az egyes gyerekek fejlettsége, képességei szerint.

Középpontban a gyerek

Az alternatív iskolákban megváltozik a pedagógusok szerepe, az építő folyamatnak csak részesei lesznek.  A diákok természetes kíváncsiságukból eredően örömmel tanulnak, a versengés megszűnik.

Szülő - Tanár kapcsolat

Az alternatív intézmények életében kiemelt szerepe van a tanár-szülő viszonynak. A reformirányzatokat képviselő iskolák nagy hangsúlyt fektetnek a közös problémák megoldására, a szülőkkel való kommunikációra, gyermekük kiegyensúlyozottsága és megfelelő fejlődése érdekében.

A Konstruktív Életvezetés Iskolája

 

Alapelve, célja

A KONELI Iskola teljes szellemiségében és gyakorlatában egyedi lesz. Intézményünk, a már bevált és jól működő reformoktatási módszereket fogja össze, és a gyakorlatban is alkalmazza. Bábosik István neveléselmélete adja a KONELI Iskolák komplex pedagógiai koncepciójának vázát, melynek legfontosabb célkitűzése, hogy a gyermekek boldog és sikeres felnőttekké váljanak.

Előnyök

  • Iskolánk saját komplex képzési rendszerrel rendelkezik, mely nagynevű elismert magyar professzorok nevéhez fűződik.
  • Az oktatás projekt módszerre épül, ami azt jelenti, hogy egy-egy témakört dolgoznak fel a diákok. Az adott témakörre fog épülni a többi tantárgy, ennek eredményeképpen az ismereteket a gyermekek összefüggéseiben is átláthatják, és könnyebben, nagyobb hatékonysággal sajátíthatják el.
  • Pedagógusaink az iskola programja szerint továbbképzett, lelkiismeretes szakemberek
  • A legmodernebb tanulási eszközöket és technikákat használjuk
  • Az egyéni képesség és kompetencia fejlesztés kiemelt szereppel bír
  • A diákok többnyelvű oktatásban részesülnek (angol, kínai, francia, német)
  • Osztályozásnál a teljesítményorientáció erőteljes mérséklését alkalmazzuk, a gyerekek írásbeli értékelést is kapnak
  • Egészséges életmódra való nevelés, egészséges étkeztetés, reggeliztetés
  • Értékrend, normák kialakítása valamint az életre való nevelés


További információkat a KONELI Iskoláról honlapunkon olvashatnak: www.koneli.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://koneliiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr7711945249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása