A kooperatív tanulás minden idők legnagyobb kutatási háttérrel rendelkező pedagógiai innovációja.
A kooperatív feladatvégzés legfontosabb kedvező hatásai:
- tanulmányi fejlődés érhető el azon diákok esetében, akik valamilyen oknál fogva hátrányos helyzetűek (szociálisan, halmozottan hátrányos gyerekek, testi fejlődési hátrányokkal rendelkezők),
- fejleszti a diákok közötti kapcsolatot,
- szociális és érzelmi fejlődés figyelhető meg.
A kooperatív tanulás jótékonyan hat a csoport légkörére, a gyerekek önbecsülésére, önkontrolljára, szerepvállalási képességére, a feladat megoldására szánt hasznos időre, és az foglalkozások sikerességére.
A kooperatív oktatásban az egyén szerepe meghatározó, lehetőséget nyújt az aktív részvételre, az egyidejű és mindenkire kiterjedő interakcióra, az együttműködésre. Az építő – és ösztönző egymásrautaltság segít a gyerekeknek azt felismerni, hogy a tudás a közös alkotás eredménye.
A kooperatív tanulásszerevezésnél a csoportokban való dolgozás lehetővé teszi a páros munkát, amely a részvétel hatékonyságát megduplázza, és kétszer annyi kommunikációra adnak lehetőséget.
A Varázshíd tanoda pedagógusai hisznek a kooperatív tanulásban, mert tudjuk azt, hogy a gyerekek alaptermészetükből adódóan kérdéseket akarnak feltenni, szeretnének érvelni, véleményt nyilvánítani, beszélgetéseket kezdeményezni. A kooperatív tanulás ereje pont abban rejlik, hogy a gyerekek természetes megnyilvánulásainak utat enged.
Programunk során célunk a csoportos munkával:
- aktív, önálló, nyílt gyerekeket nevelni, hogy tanulmányaikban sikeresebbek legyenek,
- személyes felelősséget tudjanak vállalni acsoporton belüli munkájukért,
- egymást kölcsönösen tudják segíteni.
Jelentkezés:
https://goo.gl/forms/5kHL3rMOJXL8GDul1
www.varazshidtanoda.hu
varazshidtanoda@gmail.com
06-70-422-24-89